субота, 14. децембар 2019.

(AUTO)BIOGRAFIJA PANK BENDA „GOBLINI“ IZ ŠAPCA

NOVA NAŠA REČ 25.1.2019.


U Srbiji su retke knjige koje se bave rok muzikom i dešavanjima vezanim za to, još su ređe knjige koje su posvećene biografijama muzičara i njihovih grupa, a gotovo da ne postoji izdanje koje bi se podvelo kao autibiografija. Ovih dana je svetlost dana ugledala knjiga „Izgužvane misli“ koju je napisao pevač šabačkog pank benda „Goblini“ Branko Golubović Golub u kojoj je opisao sve stvari vezane za 25-godišnju istoriju benda, ali i društvene prilike u kojima je grupa delovala.
„U knjizi sam zaista „go““ istakao je na promociji u beogradskom Domu omladine Golubović i dodao da ništa nije hteo da sakrije.
„Ima ti mnogo stvari na koje ni ja ni ostali u bendu nismo ponosni, bilo je tu i droge i nekontrolisanog seksa... Mislim da smo imali i tu ludu sreću da se izvučemo iz svega toga i priznajem da je to više plod te lude sreće nego pameti.  Nadam se da će ljudi iz svega ovoga shvatiti da ovo uopšte nije propaganda i preporuka ljudima da se drogiraju, već naprotiv! Nikome ne preporučujem da uđe u to, jer je pitanje koliko može zdrave glave iz toga da izađe.“
Knjiga ima dosta priča za koje Golubović tvrdi da su „malo preko linije“.
„Pokušao sam da u knjizi pomenem sve ljude s kojima smo se sretali i koji su na bilo koji način doprineli našoj karijeri. Izuzetno mi je bila važna i podrška ostalih članova benda u svakom smislu, pa i da me podsete na neke stvari. Na kraju, bilo je i komentara tipa „zašto piše da sam pio vinjak, kad ja ne pijem vinjak“, a ja se izuzetno dobro sećam kakav je bio kad ga je malo više popio, zatim „ja to nikad nisam uradio“, a svi znamo da jeste... Zato je ova knjiga i spremana četiri godine, trebalo je vremena da sve to „ispeglamo“... Sve u svemu, bez obzira na sve, posebno mi je drago da je na ovoj promociji 90% onih koji su pomenuti u knjizi, što dovoljno govori koliko se cenimo i poštujemo međusobno.“
Na promociji pored autora Golubovića su govorili i rok-delatnici Dragan Kremer i Dragan Ambrozić, zatim Vlada Kokotović, basista benda, kao i Petar Janjatović, novinar, koji u ime izdavača kaže da na celu ovu knjigu gleda znatno šire.
„Ne bih je vezao samo za rok-scenu, nego mislim da je jako bitna za nove generacije pošto mi jezivo brzo zaboravljamo, a ovi mlađi to i ne znaju. To kako smo mi živeli 90-ih godina je strašno, a Golub je to izuzetno slikovito i argumentovano opisao. Po meni je to najveći značaj knjige i zato smo i želeli da je objavimo. Ovo je hronika tih naših jezivih 90-ih, koje nam se, uzgred, izgleda, opet ponavljaju. Golub je ovde postrojio čitavu jednu galeriju pozitivnih likova i to je nešto što se meni posebno dopalo u ovoj knjizi. Bez obzira koliko je gorka, koliko je pisana o „godinama praznog stomaka“, ima neki fini odnos i puno ljubavi prema junacima svoje knjige i to ne samo prema prijateljima i kolegama. Da ne govorim o momentima kada smo zajedno prvi put išli u Sloveniju, jer se zaboravilo koliko je bilo mržnje, propagande prema toj spoljašnosti... Inače, „Izgužvane misli“ su bile nuđene jednom drugom izdavaču, koji je rekao da je mnogo 400-tinak strana, da bi to trebalo da se skrati. Onda smo se pojavili mi, nismo ništa skraćivali, nego smo i dodavali, jer sam se ja nekih sitnica prisećao i tako smo došli do konačnih 464...“

Kao moderator promociju je vodio Srđan Dinčić. On je u emisiji „Veče sa Ivanom Ivanovićem“, u okviru takmičenja pod nazivom „Muzički kaladont“, gde učesnici moraju da pevaju neku pesmu u kojoj se pominje neka određena reč, nekoliko puta pevao pesme „Goblina“.
„Kad sam otpevao „U magnovenju“ Ivanović je prokomentarisao u stilu „Da li ta pesma zaista postoji ili si je sad smislio“... Ja se i inače trudim da budem malo drugačiji, jer je to mejnstrim medij gde ne može da se često čuje takva muzika, pa makar je i ja otpevao svojim nakaradnim stilom pevanja. Volim tu muziku i ako mogu pokušavam da je uguram gde god mogu.“



ANTRFILE: U biografiji „Goblina“ mesto zauzimaju i koncerti na jugu Srbije, odnosno Leskovcu i Vranju, s obzirom da su jedan od retkih bendova koji su 90-ih nastupili u ovim gradovima. Branko Golubović kaže da su kao bend pokušavali da primene specifičan metod „udaraj tamo gde rokenrol ne postoji“.
„Mi smo tu turneju zvali „Turneja južne pruge“. Niš nije bio problem, tu se sviralo, ali Leskovac i Vranje, tu u to vreme definitivno nije bilo koncerata. Zahvaljujući entuzijazmu braće Spirić u Leskovcu i Nebojše Cvetkovića Vajata u Vranju, koji su nam napravili zaista veliki posao po pitanju medija i pripreme za svirku, mi smo odradili te koncerte koje zaista nikada neću zaboraviti. U knjizi su dva dobra poglavlja vezana za tu turneju južne pruge i za te neke predivne trenutke vezane za dešavanja tih kasnih 90-ih, naročito u Leskovcu.“

Нема коментара: