субота, 27. децембар 2014.

NOVOGODIŠNJE PISMO JEDNOG SASVIM OBIČNOG GRAĐANINA


NOVA NAŠA REČ, 26.12.2014.

Dragi Deda Mraze,
odavno se spremam da ti napišem pismo gde ću te iznenaditi tako što ništa neću tražiti od tebe za mene. Hteo sam da ti tražim na primer mir u svetu, ali to će ti tražiti one učesnice za mis, pa ne bih da se ponavljaju želje. Onda sam hteo nešto od boljeg života u mojoj Srbiji, ali sam siguran da me je srpska Vlada pretekla u tome, pa mi ostaje samo moj grad. Leskovac.
To je divan grad, malo urastao u sivilo, sirotinju i... Nema veze. Neću da te davim lošim stvarima, samo ću ti napisati da treba da nam pomogneš zato što smo multikulturni grad. Mnogi moji sugrađani će ti reći da lažem, ali ovo je prava istina. Uostalom, ispričaću ti priču gde sam i sam učesnik, pa ti proceni da li smo multikulturni grad!
Prijatelj i ja smo pijuckali piće u internet-kafeu. On je u jednom trenutku rekao:
- Da li primećuješ da su oko nas sve sami Romi i Kinezi? Samo smo mi beli!?!?
- Znam. Već par puta mi se to desilo, tako da mi dođe da se ošišam i postanem skinheds - našalio sam se upotrebljavajući crni humor...
Par dana kasnije ista scena. Sedeo sam leđima okrenut vratima, a prijatelj je gledao u one koji ulaze i izlaze... I, iznenada, reče:
- Apropo one priče od pre par dana, ono o skinhedsima... Nećeš verovati ko je upravo ušao na vrata! Crnac!
Nisam ni trepnuo, kamoli okrenuo se, samo sam mu odgovorio:
- Pitaj me kome se je juče obratio na engleskom? Pun kafić, a od mene je tražio da mu pomognem!!!
Eto, dragi moj Deda Mraze, i sam vidiš da smo mi jedna sredina u kojoj žive ljudi raznih boja i veroispovesti. Zato te i molim da nam pomogneš da konačno počnemo da bolje živimo, jer nam samo ti još možeš pomoći!
U potpisu
Ivan Spirić, a može i bilo koji građanin Leskovca

Нема коментара: