недеља, 1. јун 2008.

Eurosong

Moram da priznam da već par godina ne propuštam finale Evrovizije. Sedim uz kompjuter, igram igrice, bacim pogled na tv i prodje vreme. Smenjuju se razni, svakakvi izvodjači. Bukvalni svakavi!
Pre dvadesetak godina (Vajta, Srebrna krila, Daniel, Tajči, Riva i ko je sve već bio) sam to gledao jer smo imali dva tv programa, pa si, obrni-okreni, gledao ono što ima na programu. Obavezno je bio dirigent koji je vodio orkestar, sve pesmice su bile u sladunjavom pop-fazonu. Skandinavci su na glasanju delili bodove izmedju sebe, Džoni Logan je stalno pobedjivao i to je bilo to. Onda je SFRJ počela da se cepa po šavovima, Bebi Dol je otpevala "Brazil" bila pri kraju (ako ne i poslednja) i više nas nije bilo. Do pre neku godinu, kad je Željko Joksimović bio drugi i kod nas odmah poraslo interesovanje za takmičenje. Uostalom, čim neko naš pobedjuje, odmah raste interesovanje, pa makar pobedjivali i u pljuvanju u dalj.
Onda smo se malko džapali s Crnogorcima ko će da ide da predstavlja instant zajednicu Srbije i Crne Gore, da bi prvi nastup Srbije odmah doneo i pobedu! Marija Šerifović preko noći postaje ultra-star! U parlamentu počinje debata čiji je njen deda član! Malo li je na ovu skupoću, rekli bi neki.
I, tako, svake godine zapamtim neke likove. Više to nije takmičenje sladunjavih pop-pesmica. Žanrova ima svih vrsta! Estonci pobede sa rep pesmom, Nemci pošalju kantri, Finci hevimetalce, pa još pod ružnim maskama, Litvanci su pre neku godinu otpevali nešto što je imalo tekst: "Mi smo pobednici Evrovizije, zato glasajte za nas, jer glasate za pobednika". Ili onaj opičeni Ukrajinac, Verka Serdučka, kako li se već zove... Pa Turci sa nekom ska pesmom! Ko bi sve popamtio. Eh, da... Da ne ispustim, energična gitarska pesma, sve pršti, bend iz Andore, Anonymous - "Lets save the world"! Ispali 2007. u polufinalu, a u finalu sam video da neko u publici maše transparentom na kome je pisalo "Where is Andora"... Gde bi bila? Ispali, jer, što reče neki Britanac "ko je nama kriv što nemamo dijasporu, pa nema ko da glasa za nas!" I što vam se država nije raspala, dodao bih ja.
Ove godine moj favorit nije najsjajnije prošao. Ali, pesma i nastup... Vrh novog primitivizma! Elvir Laković Laka i pesma "Pokušaj", predstavnik Bosne i Hercegovine. Toliko toga u nepuna tri minuta! Svaka čast, majstore koji si sve to osmislio! To mi je toliko glupo i energično da je fenomenalno! Pogodite kojom pesmom mi ovih dana zvoni mobilni telefon?

Elvir Laković Laka - Pokušaj

Ne silazi sa čardaka reko mi je pevač Laka
Ne klepeći nanulama nemoj da se praviš dama
Ne silazi sa čardaka rek'o mi je lično Laka
Ne silazi sa čardaka dok ti nije ljubav jaka.

Na moju omiljenu foru prevarim faunu i floru
da život nije postao u moru, nego od ljubavi, ljubavi

Kolike protraćismo dane, ležeći, jedući banane
pa spadosmo na niske grane
bez ljubavi, ljubavi, ljubavi, ljubavi, bez ljubavi

Pokušaću da te poljubim, a ti se pravi luda
Pokušaću da te probudim, a ti se pravi budna.

Нема коментара: